2010. december 19., vasárnap

Mogyi szelet

Aranyvasárnap bearanyoztam a napot . Sütöttem egy jó nagy tepsi sütit. De a hűtőben összement nagyon. Mondjuk tényleg jó lett.

Mogyi szelet a neve

Hozzávalók:
- 6 tojás- 35 dkg porcukor- 1 cs. sütőpor
- 15 dkg liszt- 25 dkg darált dió- 1,5 dl víz- 0.8 dl étolaj
krém:- 13 dkg darált mogyoró
- 25 dkg margarin- 20 dkg cukor- 4 dl tej- 5 ek liszt, pici lefőzött kávé
A piskótához, a 4 tojás sárgáját kikeverem a porcukorral, a vízzel, az olajjal. Ezután hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet, darált diót, végül a habbá vert tojásfehérjét. Sütőpapírral bélelt formában sütöm, 175 fokon, kb. 35 percig.
Ha elkészült 3 részre vágom és megtöltöm a krémmel:
A margarint kikeverem a cukorral, majd hozzá adom a már előzőleg elkészített , lisztes tej keverékhez(melyet sűrűre főztem). A masszába belekeverem a ledarált mogyorót, és lassú tűzőn összevegyítem. Ezzel a krémmel töltöm meg a süteményt, ill. a külsejét is ezzel borítom. A tetejét darált mogyoróval díszitem. Hűtőbe teszem, majd 1-2 óra múlva fogyasztható. Ha a család nem kóstolgatja. :-)



2 megjegyzés:

  1. Hú Zsú, ez nagyon csábító!
    Félek, két rendes szelet = egy napi kalória.

    VálaszTörlés
  2. Hát igen . NEm fogyis szelet...:-)

    VálaszTörlés