2012. január 31., kedd

Czéh kereszt

Elmentem délután egy kicsit csavarogni. Remete kápolna és a zöld jelzésen haladtam. útközben rendőrökkel találkoztam kutyával gyakoroltak. Kutyusnak meg kellett találni valamit, ami persze kutya játék szerű volt. Ép gondoltam valami kutyus itt hagyta. De szerencsére nem nyúltam hozzá. Nem zavartam össze a kutyát. Érdekes milyen okosan, ügyesen futott a keresett tárgy felé. Egyből megtalálta. Ja persze futott utána két rendőr. Gratula a kutyának . Remélem egy jó kis húsos csont az ajándéka utána.

Czéh-keresztnél megálltam fotót készíteni.



Erről a keresztről sem tudtam. Szekszárdon a Nagybödő-ben van. Már sajnos az írás nem jól látszik. De ez van ráírva.
1860

 HÁLÁBÓL
 ISTEN DICSŐSÉGÉRE
 HELYREÁLLÍTTATTA:
 CZÉH CSALÁD
 1947

A neten keresgéltem mi lehet a története.Olyasmit találtam, hogy 1860-ban nádasdi kőfaragók készítették. És 1947 Czéh család hozta rendbe. 

Ez alapján ezernyolcszázas évek végén két Czéh család élt Szekszárdon. Talán Czéh Gábor rokonai lehettek, aki szintén foglalkozik szobrászattal. A kreatívitás és ügyesség meg van. 
A nádasdi kőfaragók generációikon át,  sajátították el az út menti keresztek Krisztus-korpuszainak faragását.

Zöld jelzésen gyönyörű kilátás van Szekszárdra. Érdemes elmenni arra-felé. Utána még a kilátóba felmentem. Kilátás-lelátás itt is meseszép.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése