2012. január 11., szerda

Mai kreálmány

Mai ebéd majdnem vegának mondható, kivétel ha jó kis füstölt szalonnát kihagynánk. Zöldség nap a javából. Készítettem tárkonyos zöldség levest, petrezselymes gombócokkal. A második tejfölös zöldség pörkölt galuskával na persze jó kis vörösbor mellé.



Zöldséget megfőztem egy nagy fazékban húsleves kockával. Amint megpuhult kiszedtem a zöldséget, a levét félretettem. Jó kis szalonnát és hagymát összedinszteltem egy pici olajon. Amint elkészült felöntöttem vízzel, pirospaprika, bors, pici vegeta, ketchup és piros arany. Hagytam jól összeálljon , közbe beleraktam a zöldséget. A legvégén behabartam tejföl és liszttel. Mellé galuskát készítettem 40 dkg liszt, 3 tojás és majdnem kb 3 dl víz. Pici só és összekevertem. A felforrt vízben beleszaggattam és megfőztem. A zöldség levét visszaraktam melegedni , majd tárkonyt tettem belé, pici őrölt borsot és egy kis vegetát. Mikor felforrt az elkészített petrezselymes gombócokat beleszaggattam egy kis kanállal.

A petrezselymes gombóc: 1 zsemlét beáztattam , 1 tojást és pici zsírt összekevertem , majd beleraktam a beáztatott , kicsavart zsemlét, egy marok petrezselymet és annyi zsemle morzsát , hogy összeálljon egy masszává, amiből akár gombócokat lehet gyúrni. Én a könnyebb megoldást választottam egy kis vizes  kávéskanállal beleszaggattam a forró levesbe. Majd hagytam , megfőztem a gombócokat . Legvégül behabartam tejföl és liszttel.




A mai menű képekben.....

1 megjegyzés:

  1. Nagyon fííííínom volt. Zsuzsika nagyon kreatív és fantáziadús, szerintem nyithatna egy egyéniségének megfelelő éttermet, pl. Szekszárdi Zsuzsi Étterme.

    Anyu

    VálaszTörlés