2012. január 25., szerda

Narancs leves, csokis fánk

Jó kis téli kaja. Forró narancs leves, habgaluskával, második csokis fánk, persze csoki krémmel....
Gombócartúr kedvence lenne. Hiába csoki az csoki.....Nem lehet megunni.
Narancs leveshez, feltettem 3 dl vízet , jó nagy egész fahéjjal és szegfűszeggel nyakon öntöttem. Jól összeforraltam . Közben 4 narancsot alaposan megmostam. Belereszeltem az egyik narancs héját a levesbe, majd kicsavartam mind a 4 narancsot és a vízhez öntöttem. 4 evőkanál cukrot tettem bele. Majd pici tejjel és 2 evőkanál liszttel összefőztem. Mielőtt beletettem a lisztet, kihalásztam belőle a fahéjat és a szegfűszeget. Közben 2 tojásfehérjét felvertem 1 evőkanál cukorral és forrásban lévő vízbe beleszaggattam egy kávéskanállal. Mindig csak 3 kanállal szaggattam , hogy elférjen a lábosban. Néha 2 kanállal megforgattam a habgaluskákat. Elkészült a levesre mertem. Pici fahéjat tettem a tetejére.



Csokis fánk:
Fél kocka élesztőt, 2 dl tejet és 2 evőkanál cukrot felfuttattam. 30 dkg liszt, 2 tojás sárgáját és a felfutott élesztőt illetve 8 dkg margarint, egy vaniliacukrot jól összegyúrtam. Radiátoron kelesztettem. Közben a csokikrémet elkészítettem. Egy edénybe tettem 1 dl vízet és 5 dkg kakaóport és 15 dkg kristálycukrot és egy vaniliacukrot összefőztem. Pici fahéjat is tettem bele. Majd  8 dkg margarint beleolvasztottam, és lehúztam a tűzhelyről.

A fánk tésztáját miután megkelt kinyújtottam és pogácsa szaggatóval kiszaggattam. A kis köröket középen picit benyomtam az ujjammal, de úgy hogy ne lukadjon ki a tészta, majd a csoki krémet beletettem. Szintén egy benyomott körrel lefedtem és a tészta szélét jól összenyomtam. Miután a kis fánkok elkészültek, még egy kicsit meleg helyen kelesztettem őket. Majd forró olajban kisütöttem őket.

2 megjegyzés:

  1. "Finom ez a fánk, tele a pofánk" - :-) Nálunk is fánk volt a múlt hét végén. Csokisan is ki kellett volna próbálni. Köszi a tippet!

    VálaszTörlés
  2. Ez tetszik. Jó szlogen....:-)

    VálaszTörlés