2012. június 7., csütörtök

Tavirózsa és kék fecske

Múlt hónapban többször volt szerencsém tavirózsához. Mindig megcsodáltam, mily szép ahogy fent van a vízen. Ezek a gyönyörű virágok, meseszépé tesznek bármilyen helyet.


Találtam egy szép kis verset, persze tavirózsa fontos rész benne. :-)

Tamás István
A Béka és a Gólya

A Tó víztükrében
 nézegette magát a Béka.
 Sűrű nádas fölött
 keringett a Gólya.

Meglátta a Breki
 a hatalmas szárnyast.
 A tavirózsa levelén
 bukfencezett hármat.

Kvartyogott még kettőt
 engem nem kapsz be!
 dobbantott egy nagyot
 s elmerült a vízben.

A Gólya hosszú csőre
 mint fullánk nyúlt utána.
 S a szegény zöld levelűt.
 hol le, hol fel dobálta!

Megijedt szegényke:
 könyörögni kezdett.
 Már lement a Nap is
 oly hamar este lett.

Szánj meg gólyamadár
 ne legyek a vacsorád.
 Megszánta a Gólya
 s vízbe dobta a Békát!

http://patriota.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=671863

Ez a fotó Érsekcsanád felé készült. Érdekes, mert az út elején Keselyűsbe gólyát láttam pár méterre az emberektől. Egyáltalán nem félt tőlük biztos etették. De jó volt látni.
Kép címe. Kié lesz a hal?


Csupa érdekesség volt az a nap. Életemben először láttam kék fecskét. Gyönyörű színe volt. Kék árnyalataiban pompázott.  Fotó nem sikerült. Élőben szebb volt. Nem is tudtam, vörös is listán szerepel. Vigyázni kellene rá nagyon. Sőt Magyarországon ritka, ez lehet? Nem sok minden van a neten.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kék_fecske


A következő felfedezés, a víz mellett egy kígyó vagy sikló megszabadult a téli bundájától. Soha nem láttam ilyet még. Fotó nem sikerült sajna. De itthon lepődtem meg, mit is láttam.


Szép dolgok vannak a természetben.

2 megjegyzés:

  1. Nekem is volt szerencsém egy hasonló gólyát fotózni a szálkai tónál. A horgászok rendszeresen etették, így nagyon odaszokott hozzájuk. Köszönjük a remek fotókat! Siklót még én sem láttam vedleni.

    VálaszTörlés
  2. Szép látvány, ily közel van az emberekhez. :-)

    VálaszTörlés