2012. augusztus 27., hétfő

Beremendi kerékpáros találkozó

Beremendi kerékpáros találkozó idén augusztus 24-25-26-án volt. Életemben először eljutottam végre erre a csodaszép helyre, erre a nagyszerű rendezvényre. Ezekben a  napokban a nap erősen éreztette hatását, 40 fok minden nap megvolt. Pénteken délután értem le Beremendre, sátorbontás után hallgattam Ferencre,aki a találkozó szíve-lelke volt és csobbantam Beremend strandján lévő,  nagyon kellemes vizű medencéjében. Késő délután gyülekeztek az emberek. Szekszárdról szép számmal érkeztünk. Beremendi strand a hegyből fakadó, kristálytiszta karsztvízre épült, két nagymedence és egy élményelemekkel ellátott gyermekpancsoló található. Minden korosztálynak egy élményt nyújt ez a strand.
17 órától lovaskocsikázás volt. Versenyre készülő lovasok mutatták be lovaspályán mit tudnak. Utasok cserélődtek, három ember próbálhatta ki egyszerre, milyen egy verseny lovaskocsin száguldani.
Vacsora rántott hús, rizzsel és nagyszerű saláta volt mellé. Nagyon jól főztek mind a három nap. Vacsora után a standon kisfilmet nézhetünk meg Beremendről és a kristálybarlangról.  Gyönyörű  kristályokat rejt a barlang.

Szombaton mindenki korán kelt, testben -lélekben készült az egynapos Horvátországi túrára. Sejtette mindenki, a meleg ami igen csak próbára tehet minket.  Finom reggeli után ( gombás tojásos rántotta. :-P ) Beremend Szabadság téren gyűlt a kis csapat. Szép számmal érkeztek kerekesek, mindenki kapott egy matricát és egy térképet. Végig egy kocsi követett minket és hideg vizet kaptunk hűsítőnek.

A határnál szépen nézett ki egyszerre ennyi kerékpáros. Vártunk sorban, hogy átmehessünk. Horvát határnál kaptunk Horvátországról egy térképet. Több kisebb települést hátrahagyva Dárda -nál álltunk meg, egy kis pihenésre. Szembe katolikus templomra lehetett látni.Mellette  Esterházy-kastély látható, szegénynek a kapuja kidőlve, ablakok betörve, de látszik még most is rajta meseszép épület lehetett fénykorában.

Találtam egy forrást állítólag lehet, hogy fel lesz újítva és hotel lehet a műemlékből.

Frissítő után tovább gurultunk. Több helyen gyerekek és felnőttek integettek és mosolyogtak. Ennyi kerekes szép látvány. :-)

11 után értünk Eszékre, Szentháromság téren árnyékban hallgattuk meg a magyar előadást. A városban még több épület a háború nyomait mutatja, de nagyon sok már fel lett újítva.

Szentháromság tér, szembe a fotón az egykori katonai parancsnokság épülete

Hallgatjuk az előadást.

A barokk stílusban épült várat műemlékké nyilvánították. A várnegyed közepén, a kis téren pestisjárvány áldozatainak emelt Szentháromság szobor áll.

Kerékpártároló kamerával védett. :-D

Ilyen kis lámpák díszítik a várost.

Szent Mihály templom

Nepomuki Szent János szobor

Szent Péter és Pál templom, kívül-belül gyönyörű

A horvát sört megkóstolva, tovább gurultunk a szabad strandra. Fürdés és pihenés után elindultunk vissza.

Nagyszerű túra volt, gyönyörű helyeket ismertünk meg. Beremendet másik oldalon mutatom be.
Töltött káposzta volt a vacsora. Este a beremendi szőlőhegyen bor kóstolás volt.
Csillagos éjszaka mellett tértünk vissza a sátrainkhoz, nagyszerű emlékekkel.

Többi fotó itt tekinthető meg, akit érdekel.